StartUB! tornarà a estar present al 4YFN del MWC 2024

ub27_52719766975_o

Un any més, la Universitat de Barcelona serà part activa del 4 Years From Now (4YFN), l’espai dedicat a les empreses emergents i a l’emprenedoria dins del Mobile World Congress. La cita tindrà lloc a Barcelona del 26 al 29 de febrer.

Ho farà a través de StartUB!, la unitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat, i la Fundació Bosch i Gimpera, l’oficina de transferència de coneixement i tecnologia encarregada d’impulsar entre el personal investigador la creació d’empreses innovadores i derivades (spin-offs).

En un espai propi dins del 4YFN, les spin-offs i start-ups vinculades a la UB podran interactuar amb inversors, mentors i professionals del sector, obrint un ventall d’oportunitats per al seu futur.

Les spin-offs i start-ups que participaran en l’esdeveniment són les següents:

26 i 27 de febrer

Spin-offs:

• Colorsensing: Treballa per la reducció del malbaratament alimentari gràcies al desenvolupament d’una solució de packaging intel·ligent que permet detectar productes envasats fallits abans que arribin al consumidor.

• Nimble Diagnostics: Desenvolupa el primer dispositiu mèdic per mointorar stents implantats de manera no-invasiva. El sistema de Nimble permet identificar possibles problemes cardíacs d’una manera no invasiva, ràpida i fàcil d’utilitzar.
  • Oniria Therapeutics: Se centra en el desenvolupament de teràpies dirigides per eliminar les cèl·lules tumorals persistents als tractaments convencionals i responsables de la progressió dels pacients a fases mortals del càncer.

Start-ups:

• Benesit: Dispositiu per a corregir la postura en la cadira i prevenir problemes d’esquena.
  • Filmo: Plataforma per lloguer de materials audiovisuals entre particulars.
  • Omashu: Servei integral que acredita la correcta transferència i pronòstic de valor dels jugadors d’eSports, tant a nivell professional com amateur, utilitzant tecnologia Blockchain i Aprenentatge Automàtic.
  • Pets&Vets: Plataforma que connecta propietaris de mascotes amb veterinaris i altres professionals del benestar animal per democratitzar l’accés a la salut animal.

• The Blue Box: Solució impulsada per la intel·ligència artificial per detectar el càncer de mama de manera no invasiva i sense irradiació, a través de l’orina.

28 i 29 de febrer

Spin-offs:

• Braingaze: Desenvolupa i comercialitza solucions digitals per a la detecció precoç, el diagnòstic i la teràpia de malalties i trastorns cognitius com el TDAH, l’Alzheimer, el trastorn de l’espectre autista, etcètera.
  • Gate2Brain: És una empresa biotech que està desenvolupant una tecnologia basada en pèptids capaços de creuar la barrera hematoencefàlica i transportar fàrmacs al cervell
  • Logmeal: La seva tecnologia fa servir la intel·ligència artificial i els algoritmes d’aprenentatge profund per analitzar en temps real els àpats només fent una fotografia.

Start-ups:

• Dekines: Plataforma per a administrar equips de treball i monitorar els torns dels seus empleats.
  • Lexy: Plataforma d’Intel·ligència Artificial que ajuda les empreses a crear contingut.
  • Match IT: Solucions amb intel·ligència artificial per a optimitzar processos en equips de treball.
  • Thead: Comunitat de mestres innovadors, que promou la tecnologia educativa per a afavorir la inclusió, reduir les desigualtats i fomentral la consciència mediambiental
  • Xron: Desenvolupament de videojocs, aplicacions interactives, realitat estesa (VR/AR), art digital, disseny UX/UI i disseny web.

Amb la presència en el 4YFN del Mobile World Congress, la Universitat de Barcelona reafirma el seu compromís amb la innovació i la seva voluntat de contribuir al progrés tecnològic i social.