La Universitat de Barcelona presenta la seva tecnologia més innovadora en el 4YFN del Mobile World Congress

UB07

Un any més, la Universitat de Barcelona va estar present en el 4 Years From Now (4YFN), la plataforma dedicada a les empreses emergents i a l’emprenedoria del Mobile World Congress de Barcelona. Al llarg de la setmana, les empreses derivades (spin-off) i les emergents (start-ups) de la UB van exposar els seus projectes innovadors i disruptius amb l’objectiu de créixer i donar-se a conèixer en un escenari global. La spin-off Qilimanjaro Quantum Tech va rebre el 4YFN Awards que la distingeix com a millor start-up digital del món, i ColorSensing va guanyar l’University & Spin-off Pitch Battle.

La UB va comptar amb un estand propi dins del 4YFN, on es van ubicar les spin-off Braingaze, ColorSensing, Gate2Brain, LogMeal, Nimble Diagnostics i Oniria Therapeutics. Les start-ups que van estar presents van ser les següents: Benesit, DEKINES, Filmo, Lexy, Match IT, Omashu, Pets&Vets, THEAD, The Blue Box i XRON.

També van participar en el 4YFN les spin-offs Qilimanjaro Quantum Tech, Virmedex, Nostrum Biodiscovery i Smart Classroom Project que es van situar en altres espais de la fira.

Les empreses emergents van aprofitar el 4YFN per presentar les seves tecnologies, tenir un primer contacte amb possibles inversors i teixir sinergies amb altres projectes i investigadors.

La millor ‘start-up’ digital

Qilimanjaro Quantum Tech va ser reconeguda en el Mobile World Congress Barcelona 2024 (MWC) com la millor start-up digital del món. La spin-off de la UB, del Barcelona Supercomputing Center i de l’Institut de Física d’Altes Energies, va ser escollida com a guanyadora dels 4YFN Awards, un concurs global d’start-ups dirigit a trobar les millors empreses emergents d’arreu del planeta que representa el màxim reconeixement que s’ofereix a les start-ups al MWC.

Per altra banda, la spin-off ColorSensing va guanyar el premi University & Spin-off Pitch Battle, un reconeixement que reafirma el seu compromís per impulsar la innovació i superar els límits del sector.

Impuls de l’emprenedoria

La Universitat de Barcelona va participar en el 4YFN del Mobile World Congress mitjançant StartUB!, la unitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat; i la Fundació Bosch i Gimpera, l’oficina de transferència de coneixement i tecnologia encarregada d’impulsar la creació d’empreses innovadores i derivades entre el personal investigador.

StartUB! i la Fundació Bosch i Gimpera van aprofitar la seva presència en el Mobile per explicar la seva tasca als assistents al 4YFN i exposar els recursos que poden oferir dins l’ecosistema emprenedor. Alhora, també van donar a conèixer altres projectes emprenedors, promocionar els grups de recerca de la UB i teixir sinergies amb altres spin-offs i start-ups.