Un got plegable que permet netejar la copa menstrual en entorns sense lavabo privat guanya la 9a edició de l’Innovation Day

Ahir dijous dia 9 de novembre va tenir lloc a les instal·lacions d’StartUB! la 9a edició de l’Innovation Day, una jornada orientada a que membres de la comunitat universitària, distribuïts per equips i a través d’una metodologia basada en el design thinking, proposin solucions a reptes plantejats per entitats i empreses.

En l’edició d’ahir foren el Dept. d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Human Age Institute de Manpower i la mateixa Universitat de Barcelona, a través del Vicerectorat d’Igualtat i Gènere, qui varen proposar els reptes als gairebé 150 participants, la majoria de la Universitat de Barcelona, de tots els ensenyaments, però també procedents d’altres universitats.

Durant el matí, després que les entitats presentessin els reptes, en aquest cas relacionats amb el malbaratament alimentari, els nous entorns laborals i la menstruació sostenible, els 33 equips participants -11 per repte- van estar treballant en el coneixement del problema i en l’usuari afectat, en la generació i selecció d’idees, el prototipatge i la preparació de la presentació, acompanyats en tot moment de facilitadors i experts en la metodologia i la temàtica.

Al final del dia, un jurat format per membres de l’ecosistema emprenedor i innovador català, va escollir una proposta guanyadora per repte, les quals cada una va endur-se 500 euros. A més a més, entre les tres propostes guanyadores, es va seleccionar una guanyadora final, que serà la que tindrà l’oportunitat de participar en la final dels iDays europeus, on els 23 equips guanyadors de les diferents ciutats on s’ha celebrat aquesta iniciativa es disputaran el títol de guanyador final. Enguany la final serà els dies 30 de novembre i 1 de desembre a Barcelona, en el marc de les accions que organitza l’EIT Health.

Els tres equips guanyadors van ser els següents:

• Per la Fundació Human Age Institute, que va plantejar ‘Com haurien de ser els nous entorns laborals per adaptar-se a les necessitats i/o preferències de les noves generacions?’, la proposta guanyadora va ser la proposada per l’equip amb el nom de Zenith, formada per estudiants de la Tolouse Business School i la Universitat de Barcelona, qui a través d’una plataforma d’intel·ligència artificial proposaven la detecció de l’estress i suport emocional, a la vegada que oferir dades clau a les empreses.
  • Pel Dept. d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, la proposta guanyadora al repte ‘Com podríem evitar les pèrdues i el malbaratament alimentari?’ va ser la plantejada per l’equip Boltzmann Brain, qui proposava la implementació de contenidors de compost en terrats o balcons, i utilitzar-lo en horts urbans en aquest mateix espai.
  • I pel Vicerectorat d’Igualtat i Gènere, un contenidor plegable per netejar la copa menstrual quan no hi ha accés a un lavabo amb l’objectiu de fomentar l’ús de la copa al temps que es garanteix la higiene, va ser la que va merèixer la condició de guanyadora al repte ‘Com podem millorar l’experiència de les persones que passen per la menstruació?. La va plantejar l’equip InnoBio, format per cinc estudiants del Màster d’Innovació i Emprenedoria en Enginyeria Biomèdica de la UB.

Aquest últim va ser finalment l’escollit per jurat com el millor per representar la Universitat de Barcelona a la final europea. Aquesta edició es tanca novament doncs amb un èxit de convocatòria, que s’espera repetir en la propera edició, agendada ja pel dia 7 de maig.