10a edició del Innovation Day de la Universitat de Barcelona

El passat 7 de maig va marcar la celebració de la 10a edició del Innovation Day (i-Day), una jornada que reuneix membres de la comunitat universitària en equips per a proposar solucions a desafiaments plantejats per diverses entitats i empreses.

En aquesta ocasió, els desafiaments van ser proposats per tres destacades càtedres de la UB:

• Càtedra Danone: Com educar a la població sobre la importància dels probiòtics i la microbiota per a la salut?
  • Càtedra Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB): Com millorar el reconeixement social de les infermeres?
  • Càtedra Telefònica: Com respondre a alguns dels desafiaments plantejats en l’ODS11 a la Ciutat de Barcelona, amb una visió holística que inclogui tecnologia, cultura, organització, processos i finançament?

Al llarg de la jornada, 105 estudiants de diferents disciplines de la Universitat de Barcelona es van organitzar en 27 equips per a abordar la comprensió del problema i de l’usuari afectat, la generació i selecció d’idees, el prototipado i la preparació de la presentació. Els equips van comptar en tot moment amb l’acompanyament de facilitadors i experts en la metodologia i la temàtica.

Un jurat compost per membres de l’ecosistema emprenedor i innovador català va seleccionar la proposta guanyadora de cada desafiament, cadascuna de les quals va rebre un premi de 500 euros.

Els equips guanyadors van presentar solucions creatives i innovadores. L’equip que va abordar el desafiament de Danone (Kevin Veliz, Héctor Bordas, Diego Lasierra, Cecília Rosés i Judith Cardona) va proposar una aplicació que facilita la visualització, instrucció i seguiment de la microbiota a través d’un enfocament lúdic i accessible. El grup guanyador del desafiament del COIB (amb Pere Prujà, Rohit Nautiyal i Daniel Pérez) va presentar un videojoc immersiu que ofereix una experiència d’un dia en la vida d’una infermera. Finalment, l’equip que va enfrontar el repte de Telefónica (amb Claudia Gómez-Pastrana, Montse Reguant, Eliana Lodi, Eider del Hoyo i Laura Rodríguez) va presentar una proposta de pintura biològica que absorbeix la contaminació, millorant la qualitat de l’aire de Barcelona.

El Innovation Day de la UB proporciona als estudiants una valuosa oportunitat per a treballar en equip i aplicar les seves habilitats en la cerca de solucions efectives a problemes contemporanis.