23/05/2023
– 23/05/2023

Zombie Technologies: Sustainable Innovation and Marketing in the Anthropocene

Xerrada amb Mathieu Alemany Oliver (TBS Education)

El canvi climàtic i les seves causes humanes i industrials ja no necessiten ser demostrats. En aquesta lluita col·lectiva contra el canvi climàtic, encara persisteixen uns certs mites al servei de l’economia. Per exemple, el mite d’un desenvolupament econòmic “sostenible” o el mite de la tecnologia salvadora en la qual la innovació portaria solucions als nostres problemes. Veurem junts que aquests mites han de ser desmantellats per a crear nous imaginaris i narratives en els quals el màrqueting estigui al servei d’un materialisme apreciatiu, recolzat per una tecnologia del viu i no per una tecnologia zombi amb una existència molt curta i sense possibilitat de regeneració, abans fins i tot de néixer.

Mathieu Alemany Oliver, PhD
Mathieu Alemany Oliver és professor associat de màrqueting i cultura del consumidor en TBS Education, així com director d’un programa de màster en gestió de les arts. Els seus interessos de recerca se centren en les interpretacions i construccions de la realitat mediades pel consum, juntament amb l’ètica empresarial. En els últims anys, Mathieu ha estat treballant i publicant sobre les causes, conseqüències i narratives del Antropoceno, com el consum excessiu, l’eco-ansietat i el pensament conspirativo..
Hora i Lloc
18:30, Aula Magna (Edifici Històric de la UB)
Sobre Let's UB!
Aquesta activitat s’emmarca dins de Let’sUB!, una jornada d’innovació i emprenedoria de la Universitat de Barcelona que es cecelebrarà el 23 de maig en l’Edifici Històric de la UB. La jornada és el punt de trobada entre els emprenedors de la universitat i l’ecosistema empresarial de Barcelona. També pretén generar sinergies entre projectes i altres agents per a visibilitzar el talent de la comunitat UB. Altres activitats de la jornada: – 15:30, Xerrada amb Meritxell
Teixidó, CEO de Gate2Brain: “Gate2Brain: una aventura emprenedora saltant barreres.” – 16:30, III Fòrum d’Inversió Let’s UB! – 16:30, Taller d’Introducció al Innovatin Toolkit de StartUB! Podràs trobar més informació sobre aquestes activitats en l’apartat “Formació i Activitats” de la web de StartUB!
Inscripció oberta del 01/05/2023
fins 22/05/2023