Visita de la delegació brasilera a Barcelona

1d45c714-3df0-4766-97db-612554feed3a 2

Una delegació del Brasil, liderada per l’alcalde de Campinas, Sr. Dário Saadi i els rectors de les universitats Pontifícia Universitat Catòlica de Campinas i Unicamp va visitar Barcelona del 14 al 17 de maig per a dur a terme una sèrie de reunions institucionals amb representants de l’ecosistema de Catalunya. El propòsit de la visita era realitzar una recerca de referència sobre el concepte de Smart Cities i la seva relació amb la sostenibilitat, les polítiques de desenvolupament de territoris, els ecosistemes d’innovació i les oportunitats de negoci en tots dos països.

Durant la visita, es van dur a terme reunions institucionals amb la Universitat de Barcelona, ACCIÓ, Barcelona Activa, LaSalle i altres actors clau de l’ecosistema català. Els temes a tractar incloïen la definició de Smart City a Barcelona, la seva posició en els rànquings globals, la planificació i estructures territorials, la relació entre universitats, hubs i parcs tecnològics, el desenvolupament de hubs municipals, la transferència de tecnologia i emprenedoria, la transformació digital i les seves implicacions socials.

El primer resultat d’aquesta visita és que ja s’ha establert una col·laboració entre StartUB!, la Universitat de Barcelona (UB) i Unicamp. Dos membres destacats de StartUB! participaran com a mentors en el “Desafio Unicamp”, una competició que impulsa la creació i desenvolupament de nous negocis basats en tecnologies protegides, com a patents i programes. Els participants rebran capacitació en la metodologia Lean Canvas i comptaran amb el suport de mentors del mercat i l’acadèmia per a desenvolupar els seus models de negoci.

Aquesta iniciativa exemplifica com la visita ha generat resultats tangibles i promogut la col·laboració activa entre institucions acadèmiques de tots dos països. S’espera que aquest intercanvi de coneixements i experiències sigui el primer de molts.