L’Innovation Day, enguany centrat en reptes de sostenibilitat

Diversos reptes de l’àmbit de la sostenibilitat han protagonitzat la VIII edició de l’Innovation Day, una jornada en què estudiants universitaris es reuneixen a StartUB! per treballar en la cerca de solucions a qüestions plantejades per empreses i institucions.

Enguany, l’esdeveniment es va centrar en la sostenibilitat, amb reptes plantejats per les empreses Borges, Hinojosa i Ennea, que buscaven respostes innovadores a preguntes com: Com podem donar una segona vida a l’oli usat de manera rendible i fàcil per a l’hostaleria i les llars? Com podem personalitzar i facilitar l’experiència de l’usuari en el supermercat a través de l’embalatge? Com podem comunicar i informar els joves perquè s’involucrin més en la sostenibilitat global i la innovació digital?

Els equips d’estudiants van treballar al llarg del dia, rebent l’ajuda de facilitadors en la formulació del problema i en la creació de prototips per a les seves solucions. Després, cada grup va presentar les seves solucions innovadores a un jurat compost per experts en el tema i representants de les empreses.

Després d’una acurada deliberació, es van anunciar els guanyadors de cada repte. L’equip que es va enfrontar al desafiament plantejat per Borges International Group va proposar un sistema de cupons de descompte per a incentivar a la població a deixar l’oli usat en els punts verds dels municipis. El grup guanyador del repte de Grup Hinojosa es va centrar en la cadena de reciclatge i va utilitzar les bosses per a crear programes de fidelització amb els consumidors en els supermercats. Finalment, l’equip que es va enfrontar al repte de Ennea Sustainability Consulting Firm va presentar una xarxa social que promou accions sostenibles mitjançant cupons de descompte.

Els equips guanyadors van rebre un premi de 500€, com a reconeixement a la creativitat i l’esforç que van invertir a presentar solucions innovadores als reptes plantejats.

El Innovation Day de la UB és una excel·lent oportunitat perquè els estudiants treballin en equip i apliquin les seves habilitats per a trobar solucions efectives a problemes actuals. Enguany, els reptes plantejats es van centrar en la sostenibilitat, reflectint la creixent importància de la sostenibilitat en la nostra societat i la necessitat de trobar solucions innovadores per a abordar aquests problemes.