Les ‘start-ups’ i les ‘spin-offs’ de la UB presenten les seves tecnologies al 4YFN

La Universitat de Barcelona, a través de StartUB! i la Fundació Bosch i Gimpera, ha estat present aquesta setmana al 4YFN, un espai de trobada, de connexió i d’intercanvi on start-ups i spin-offs són les protagonistes i que coincideix amb el Mobile World Congress, el congrés mundial de telefonia mòbil més important mundialment. Tant la Universitat com les empreses emergents fan una bona valoració de l’edició d’aquest 2022, molt semblant pel que fa a volum de visitants i de contactes a les que van tenir lloc abans de la pandèmia.

Vuit start-ups incubades a StartUB! (Benesit, Alta Guardia, Omashu, Pro1.Trading, HumanITCare, Loop Diagnostics, Marvut i Filmo)  i dues spin-offs de la Universitat de Barcelona, Gate2Brain i ColorSensing, han tingut un espai propi dins l’estand de la UB. Totes elles han aprofitat la fira per presentar les seves tecnologies, tenir un primer contacte amb possibles inversors i teixir sinergies amb altres projectes de manera presencial després de dos anys en què la virtualitat s’ha imposat a causa del context sanitari.

Impuls de l’emprenedoria i sinergies amb altres projectes

A més, StartUB! i la Fundació Bosch i Gimpera, les institucions que impulsen la creació d’empreses innovadores i de spin-offs entre els estudiants i el personal investigador de la UB, han aprofitat l’avinentesa per explicar la seva tasca als assistents al 4YFN i exposar els recursos que poden oferir dins l’ecosistema emprenedor. Alhora, també han aprofitat per conèixer altres projectes emprenedors, promocionar els grups de recerca de la UB i teixir sinergies amb altres spin-offs i start-ups.