La ‘start up’ HumanITcare, incubada en StartUB!, premiada al Mobile

La start up de la UB HumanITcare ha guanyat els Premis 4YFN en el marc del Mobile World Congress de Barcelona. Es tracta d’un dels guardons més rellevants del sector de les start-ups, que dona un impuls internacional al projecte guanyador.

HumanITcare, incubada a StartUB!, es va fundar el 2018. Comercialitza una plataforma per a la monitorització remota de pacients. Actualment, treballa amb més de vint hospitals La plataforma d’HumanITcare es pot connectar amb una gran varietat d’aparells: tensiòmetres, pulsioxímetres, balances, glucòmetres, i d’altres. També inclou un sistema de formularis personalitzats. Es recullen tant magnituds objectives (clíniques) com subjectives sobre la qualitat de vida del pacient.

La UB ha participat a 4 Years From Now (4YFN), la plataforma dedicada a les empreses emergents (start-ups) i a l’emprenedoria del Mobile World Congress de Barcelona. La Universitat de Barcelona hi ha estat present mitjançant StartUB!, la seva unitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat, i la Fundació Bosch i Gimpera, la seva oficina de transferència de coneixement i tecnologia encarregada d’impulsar la creació d’empreses innovadores i derivades (spin-offs) entre el personal investigador. En l’espai del 4YFN destinat a la UB, han disposat d’un estand propi les spin-offs Gate2Brain i Colosensing, i vuit start-ups incubades a StartUB!: Benesit, Alta Guardia, Omashu, Pro1.trading, Loop Diagnostics, Marvut Technologies, Filmo i HumanITcare.