Un dispositiu per millorar la postura quan seiem guanya els Premis StartUB! Sprint

Foto-Sprint-scaled

Ahir, dijous 22 d’octubre, es van lliurar els Premis StartUB! Sprint de suport a l’emprenedoria en un acte presidit pel rector, Joan Elias. El primer premi, dotat amb 3.000 euros, va ser per al projecte BeneSit, un dispositiu que es col·loca al respatller de la cadira i controla la posició de l’usuari mentre està assegut. L’objectiu és millorar la conscienciació de la postura i prevenir el mal d’esquena.

El segon premi, dotat amb 1.000 euros, el va obtenir una iniciativa de l’àmbit de la biotecnologia: BloomUp. Es tracta d’un projecte d’empresa tecnològica que cultivaria a partir de les tesis de l’agricultura vertical i l’aeroponia (procés de cultiu de plantes en un ambient aeri o de boira sense l’ús de sòl ni de medi agregat). El model de negoci gira a l’entorn de la gestió de dades i l’optimització constant del procés de cultiu.

També hi va haver una menció especial per al projecte PARENTING, una plataforma en línia de serveis de distribució alimentària i contingut psicoeducatiu.

El president del Consell Social de la UB, Joan Corominas; el vicerector d’Emprenedoria, Transferència i Innovació, Albert Cirera, i el director de StartUB!, Claudio Cruz, van intervenir en el lliurament. L’acte, que es va fer telemàticament, va incloure la conferència «Humor a l’hora d’emprendre», a càrrec de Sergio Piñar, professor associat del Departament d’Infermeria de Salut Pública, Salut Mental i Maternoinfantil de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

El Premis StartUB! Sprint tenen l’objectiu d’impulsar la innovació i donar suport a les idees emprenedores entre els estudiants de la Universitat de Barcelona. Els guardons volen reconèixer projectes de qualitat amb un impacte positiu en la societat.