El projecte Luci, de detecció de demències, guanyador dels Premis StartUB!Sprint de suport a l’emprenedoria

premis_def

Avui s’han lliurant per videoconferència els Premis StartUB! Sprint de suport a l’emprenedoria, que tenen l’objectiu d’impulsar la innovació i donar suport a les idees emprenedores entre els estudiants de la Universitat de Barcelona. Els guardons volen reconèixer projectes de qualitat amb un impacte positiu en la societat.

El president del Consell Social de la UB, Joan Corominas; el vicerector d’Emprenedoria, Transferència i Innovació, Albert Cirera, i el director de StartUB!, Claudio Cruz, han intervingut en el lliurament.

El primer premi, dotat amb 3.000 euros, ha estat per al projecte Luci, una plataforma que utilitza una interfície d’usuari de veu per detectar demències en fase inicial, alhora que fa un seguiment continu de l’usuari i en propicia l’estimulació cognitiva. El segon premi, de 1.000 euros, l’ha rebut Guidetrack, una aplicació que permet als visitants de museus escoltar gratuïtament les explicacions de les principals obres que s’hi exposen. Finalment, hi ha hagut una menció especial per a la startup Benesit, que està treballant en un dispositiu per corregir la postura quan estem asseguts.

Els guanyadors han de destinar les quantitats rebudes a desenvolupar els diferents projectes empresarials. En aquesta edició dels premis StartUB! Sprint s’hi han presentat un total de 28 projectes. Poden optar als premis estudiants de grau, postgrau, màsters i doctorat del curs 2019-2020, així com exalumnes dels dos darrers cursos acadèmics.