06/03/2023
– 19/04/2023

Business Model Lab

Introducció a la creació d’empreses

Curs d’introducció a la creació d’empreses.

+ 2 ECTS
Dilluns i dimecres, de 12:00 a 14:00 h ​
Descripció del programa
Business Model Lab és el curs d’introducció a la creació d’empreses que permet conèixer els aspectes més essencials de l’emprenedoria. Les competències del curs són el procés de definició de la proposta de valor, el treball amb diverses metodologies de prototipatge, l’anàlisi dels segments de clients, l’identificació de les tipologies de costos i la valoració de possibles fonts d’ingressos i finançament.
Objetius
El curs Business Model Lab permet conèixer les bases fonamentals del procés de desenvolupament d’una empresa, així com els passos previs a la seva posada en marxa, fomentant el treball en equips multidisciplinaris.
Metodologia i horari
El curs Business Model Lab es desenvolupa en format presencial, del 6/3/23 al 19/4/23, de 12:00 a 14:00.
A qui es dirigeix?
El curs Business Model Lab és per a qualsevol estudiant o exalumne de grau, màster o doctorat de la Universitat de Barcelona, així com a PDI i PAS UB.
Castellà, català.
Programa
1. Ideació/ Oportunitat: Quines eines tenim per desenvolupar el model de negoci a partir d’una idea inicial? En aquesta sessió mirarem com analitzar quines idees tenen més potencial, treballarem dinàmiques de generació d’idees i identificació d’oportunitats en els diferents sectors del mercat perquè els participants puguin descobrir àrees de preferències per a desenvolupar els seus projectes (a més d’activitats de networking per a la formació d’equips). ​ 2. Eines per incrementar l’impacte: Absolutament qualsevol model de negoci pot ser d’impacte. Aprendrem diferents conceptes i eines creatives creades per Learning by Helping, les quals permeten incorporar o potenciar l’impacte social i ambiental en qualsevol model de negoci.​ 3. Clients: Definir el client ideal i comprendre, de veritat, quin problema podem ajudar a resoldre, és la millor manera d’atraure la seva atenció cap el nostre negoci, connectar amb les seves emocions i provocar el seu desig de compra. ​ 4. Proposta de valor: Descobrir quins elements poden diferenciar un negoci dels competidors, i fer-lo únic als ulls del client ideal, per poder transmetre una proposta diferencial capaç d’atreure i seduir els consumidors . 5. Producte En aquesta sessió els participants tenen l’oportunitat d’identificar les diferents fases del ​procés de creació de productes físics o digitals per als seus projectes. Realitzen activitats de disseny ​dels primers prototips identificant les funcionalitats més importants per a tenir un PMV. ​ 6. Partners/ Equip Sessió orientada a identificar els socis claus per al desenvolupament del negoci, com​ establir estratègies de col·laboració dins dels models de negoci i també com estructurar la planificació​ per fases del desenvolupament del producte. L’equip és una de les bases més importants de les​ empreses, llavors treballarem diferents aspectes de com identificar els perfils adequats?, com és el ​procés de selecció?, com organitzar els plans de carrera per als empleats?. ​ 7. Model d’Ingressos Podem crear valor però per tenir un negoci viable, l’hem de capturar. Definir​ el model d’ingressos ens ajudarà a saber on és el valor que creem i com fer que els nostres ​usuaris o clients el valorin pagant.​ 8. Validació de projectes socials Aprendrem diferents conceptes i eines creatives creades per​ Learning by Helping, les quals permeten incorporar o potenciar l’impacte social i ambiental en ​qualsevol model de negoci. ​ 9. Costos Quin tipus de costos tenim, fixes o variables? El tipus de despesa que tenim determinarà​ l’escalabilitat del nostre model de negoci. La manera com els gestionem és una habilitat clau d’un ​emprenedor. ​ 10. Anem al mercat Sessió destinada a definir les diferents estratègies necessàries per a llançar​ l’empresa/producte al mercat, com calcular el temps d’introducció i de creixement, com executar un pla ​d’operacions efectius per a garantir el compliment dels objectius esperats per a aconseguir l’èxit​ 11. Taller de pitch Aprendrem a posar en paraules les nostres idees emprenedores, a construir discursos​ ben entrenats i transformadors, que impactin en les emocions i en el coneixement dels inversors i els ​moguin a confiar en els projectes presentats i en els equips humans que hi ha darrera de cada idea.
Observacions
Tots aquells alumnes que vulguin obtenir els 2 crèdits hauran d’assistir al 80% de les sessions i lliurar les activitats proposades.
Inscripció oberta del 17/01/2023
fins 01/03/2023